سالی که از استبداد رها شوم

من هر چه میگویم این است

سالی که از استبداد رها شوم

من هر چه میگویم این است

برای دل شکسته ام

۷۸۶
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت گسترش حوزه مدیران است گفت: در حال حاضر رئیس جمهور مشغول برنامه ریزی است و هنوز اقدامی درباره کابینه دهم صورت نگرفته است .
به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در نشست خبری که بعدازظهر شنبه با حضور رسانه های داخلی و خارجی در ساختمان کوثر برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سئوال که اعتراضات 13 میلیونی، دیرفرستادن یا نفرستادن پیام تبریک از سوی مسئولان برخی کشورها و فرخواندن سفرای کشورهای اروپایی از ایران چه تاثیری در مشروعیت دولت دهم و کار آن خواهد داشت، گفت: انتخابات ریاست جمهوری انتخاباتی است که مردم آن را برگزار کردند، در آن رای دادند و از آن راضی هستند. مشروعیت دولت بر اساس خواست مردم است که این موضوع از وضعیت جامعه و مردم معلوم است.

وی افزود: هیچ خدشه ای در مشروعیت کار مردم و منتخب آنها وجود ندارد، البته یک سری فعالیت هایی در این راستا صورت گرفت که فایده ای نداشت. فاصله نسبت به نفر دوم بسیار زیاد است و این امر طی انتخاباتی بی سابقه که همگی فرایند قانونی آن را پذیرفته و حتی منتقدان هم خدشه ای بر آن ندارند، حاصل شده است. بیشتر حرفها و انتقادات منتقدان مربوط به مسائل قبل از انتخابات است.

الهام با بیان اینکه همه قبول دارند 85 درصد مردم کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری دهم شرکت کرده اند و این یک توهم نیست، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم واقعی و درست است و در نتایج انتخابات هم خللی وجود ندارد البته تقسیم بندی نادرستی در خصوص انتخابات صورت گرفته است اما باید توجه داشت که برخی اقدامات بعد از انتخابات نادرست بود و عده ای آمدند با هر انگیزه ای در امنیت و آسایش مردم خلل وارد کرده و اموال عمومی را تخریب کردند اما بی انصافی است اگر بخواهیم آنها را 13 میلیون بدانیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: آنهایی که اغتشاشات اخیر را رهبری کردند کار اشتباهی انجام دادند و اگر معتقدند که در تظاهرات خیابانی باید رئیس جمهور انتخابات شود، پس چرا انتخابات برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل اخیر در کشور در حوزه روابط بین المللی ما نیز تاثیر چندانی نداشت، گفت: البته در این میان برخی کشورها بوده اند که همیشه تحلیل نادرستی از مسائل ایران دارند ، آنها را می توان چند دولت اروپایی دانست نه همه اروپا، فراخواندن سفرا هم سخن نادرستی است و البته بسیاری از کشورها سریعا انتخاب مجدد رئیس جمهور را تبریک گفتند و اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید در صورت فراخواندن سفرا از سوی کشورهای اروپایی عکس العمل دولت درباره این موضوع چه خواهد بود اظهار داشت: اشتباهات برخی کشورها همواره به خودشان باز خواهد گشت. ما همواره علاقمند به گفتگو بین دولت ها برای تامین امنیت و عدالت عمومی هستیم و اگر کشوری بخواهد در این حوزه ورود جدی داشته باشد قطعا به کمک جمهوری اسلامی ایران نیاز خواهد داشت.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که برخی کشورها رفتار خودشان را در قبال کشورمان اصلاح کنند و از تحلیل های غلط برگردند چرا که جمهوری اسلامی ایران سیاست های قبلی خود را بدون تغییر دنبال خواهد کرد و علاقمند است که تعاملات بر اساس روابط صحیح ، منطقی و قانونمند دنبال شود ، لذا باید به برخی از کشورها اروپایی توصیه کرد که کار تجربه شده را دوباره تجربه نکنند چون هر کشوری که با ایران همراهی نکند از غافله تمدنی عالم بازخواهد ماند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که عامل اصلی اغتشاشات اخیر را میرحسین موسوی، خانم عفت مرعشی و فائزه هاشمی می دانست و خواستار آن بود که دولت این عوامل را محاکمه کند و یا به قوه قضائیه برای محاکمه آنها نامه بنویسد تصریح کرد: آنچه ملت ما می خواهند امنیت و قانونگرایی است . دولت این انتظار را دارد و آن را دنبال می کند. دنبال کردن مسائل قضایی با دولت نیست اما نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور وظیفه خود را در قبال مسائل اخیر انجام داده و قصور و کوتاهی در این حوزه نکرده اند.

الهام در پاسخ به سئوال دیگری با بیان اینکه قتل ندا آقاسلطان یک سناریوی از پیش تعریف شده و برنامه ریزی شده بوده است ادامه داد: این موضوع چون اسباب تحریف علیه دولت و مردم کشورمان شده است و اتهاماتی را علیه کل نظام وارد می کند از سوی رئیس جمهور پیگیری شده و طی نامه ای خواستار دنبال کردن آن تا رسیدن به نتیجه نهایی شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از حاضر شدن کریستین امانپور دبیر بخش خبری سی ان ان در ایران گلایه مند بود نیز گفت: گردش آزاد اطلاعات و آزاد بودن رسانه ها در کشور ما به دلیل اعتماد مردم به دولت و اعتماد متقابل آن از سوی دولت به مردم است و دولت هیچ گونه موضوعی را برای لاپوشانی کردن ندارد. این حق اهالی مطبوعات است که از حق حضور خود در عرصه های مختلف دفاع کرده و آن را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه محدود کردن رسانه ها از سوی دولت ها ، اقدامات نادرستی است که ما آن را تایید نمی کنیم اضافه کرد: آنهایی که از شرایط اخیر اطلاعات غلط دادند، سرافکنده فضای رسانه ای شدند. امروز بی بی سی اعتبار خود را با جهت گیری هایی که داشته مخدوش کرده است.

الهام در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که پرسید چرا با اینکه همواره اعلام شد عامل اغتشاشات و ناآرامی های بعد از انتخابات ، استکبار و کشورهای غربی بودند ولی هیچگاه مجوز تجمع قانونی برای معترضین صادر نگردیده است، گفت: همه مردم دارای حقوقی هستند اگر عده ای نظام قانونی و قانون را نپذیرند خودشان خود را حذف می کنند. اگر کسی بگوید دولت ، شورای نگهبان ، مجلس و ... قبول ندارد پس چه چیز را قبول دارد؟

سخنگوی دولت افزود: باید توجه داشت که هیچ فردی برای استفاده از حق قانونی اش مورد شماتت قرار نمی گیرد به همین دلیل رای افراد مخفی است اما برخی می گویند لیست رای دهندگان را با مشخصات افراد در ثبت احوال تطبیق دهید که این به معنای علنی کردن رای و توهین به مردم است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که یکی از انتقادهای وارده به دولت نهم را ضعف اطلاع رسانی دانست و گفت که آیا این رویکرد در دولت دهم بهتر خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: البته در حوزه انتخابات اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت اما یکی از ابزارهای مهم ارتباط دولت و ملت اطلاع رسانی است که حتما دولت باید با استفاده از تجربه های دولت قبل و تحلیل درست آن ، این حوزه را تقویت کند اما کارنامه اطلاع رسانی دولت نهم منفی هم نبوده است.

به گزارش مهر ، الهام در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه همزمان با فرخواندن سفرای برخی کشورهای اروپایی ، موضوع تجدید نظر در روابط با برخی کشورها از سوی ایران مطرح شد که این موضوع قطعا در روابط اقتصادی با برخی از این کشورها تاثیرگذار خواهد بود ، یادآور شد: فراخوان سفرا حرفی است که هنوز واقع نشده است . سیاست خارجی ما بر اساس منافع ، عزت ، مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود و این ارتباط بر اساس منطق و احترام متقابل ، تامین عدالت و صلح جهانی با همه کشورها غیر از رژیم صهیونیستی دنبال می شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تغییرات کابینه در دولت دهم مشخص شده و دولت نهم از برنامه دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هم بهره خواهد گرفت یا خیر، خاطرنشان کرد: سیاست دولت گسترش حوزه مدیران است . رئیس جمهور دولتی کارآمد، توانمند، متعهد، پرتلاش و منطبق بر برنامه انتخاب خواهد کرد تا اهداف و برنامه ها را به پیش ببرند و کشور را به پیشرفت و عدالت برسانند.

وی با تاکید بر اینکه دامنه مدیران کشور حلقه ای بسته نیست، گفت: در حال حاضر رئیس جمهور مشغول برنامه ریزی است و هنوز اقدامی درباره کابینه دهم صورت نگرفته است البته گمانه زنی هایی که در مطبوعات مطرح می شود طبیعی است. همکاران دولت نهم با همین توان و نشاط تا روز آخر کاری دولت نهم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

الهام در پایان درباره جرم فعالان سیاسی و برخی روزنامه نگاران دستگیر شده متاثر از حوادث بعد از انتخابات نیز اظهار داشت: دستگیری بر عهده مقامات قضایی است ، مسئولان و فعالان سیاسی و روزنامه نگاران را بر اساس فعالیت های عادی خود دستگیر نمی کنند لذا بعد از ارتکاب جرم و با در نظر گرفتن حقوقی که دارند قانون درباره آنها جاری خواهد شد.
 
          مصلحت کار بد آنست که مطلق نکنیم........
ورود به وبلاگ اصلی ما درفیلتر شکن و کلی مطلب...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد